【The NFT Records】 音楽NFTの著作権処理及びデータフォーマットの課題解決に向け、 パブリックチェーンでの音楽NFT流通を実現するための構想と新規格を提言、実現へ
例えばSpotifyは、2021年に52600組が1万ドル以上を生み出し、また1000組を超えるアーティストが、Spotifyだけで100万ドルを生み出したとレポートしています。しかし、これに見られるように、ストリーミングでは一部の楽曲に再生数が集中していることが見られます。また、収益分には原盤権に対する支払も含まれているため、実際にアーティスト本人が手にする額はより少なくなります。
もちろん、ライブやグッズ販売等で補完をし、アーティストとして生計を立てている方も数多く存在しているでしょう。そして日本ではまだCDの販売の割合が大きく、CDが音楽産業にとっての生命線となっている現状もあります。
Streaming has rapidly increased its revenue due to the widespread use of smartphones and tablets as well as their ease of use. For example, Spotify reports that in 2021, 52,600 artists generated more than $ 10,000, and more than 1,000 generated $ 1 million on Spotify alone. However, this report indicates that views are concentrated on specific pieces in streaming. In addition, since the revenue includes payment for the master disc right, the amount actually gained by the artist him/herself is smaller.
Of course, there are artists who make a living by supplementing with live performances and selling artist items. And in Japan, the weight of CD sales is still large, so still playing the role of the lifeline of the music industry.
Of course, there will be many people who make a living as an artist by supplementing with live performances and selling goods. And in Japan, the ratio of CD sales is still large, and the current situation is that CDs are the lifeline for the music industry.
そこで私たちはNFTを通じて、既存の音楽産業がその権利構造を変えることなく、デジタル上で音楽をパッケージ販売できる仕組みを開発しました。